سایت  دپارتمان حقوقی حمورابی العراق به شرح ذیل به بررسی

مولفه های انگیزشی و اصول ثبت شرکت در عراق و  تجارت خارجی می پردازد.

در پایان شرحی در خصوص مهمترین اصلاحیه قانون جدید ثبت شرکت ها عراق به سمع و نظر خوانندگان می رسد

با پیشرفت در فن آوری  و تولّد اقتصاد بین المللی، جهان مرزهای بین المللی را کنار گذاشته و  جهان واقعاً کوچکتر شده و مرزهای بین المللی نیز از میان رفته اند ، با این حال ، نباید جهانی سازی را به عنوان کاهش احساسات وطن پرستانه تلقی کرد. اکنون کارافرینان و تجّاری که نسبت به ثبت شرکت در عراق یا کشور­های دیگر اقدام می کنند به عنوان سفیری برای کشور خود تلقّی می شوند اگرچه منفعت سرشار از باب این سرمایه گذاری نصیب خود سرمایه گذار و تاجری که در کشور عراق یا هرکشور خارجی سرمایه گذاری کرده می شود.  مردم در سراسر جهان اکنون نسبت به چگونگی رفتارهای یکدیگر دارای آگاهی هستند و بیشتر شهروندان سایر کشورها را تحمّل می کنند افرادی که تجارت بین المللی را پیشه خود قرار می دهند متوجه هستند که فارغ  از کارآفرینی  و کسب منفعت تجاری آنها همچون سفیری برای کشورهای خود هستند.

کشورهایی  همچون کشور عراق که میزبان شرکت های موفق و بزرگ  چند ملّیتی هستند فهمیده اند  که صرفاً وجود منافع   اقتصادی  برای انگیزه دادن به یک نیروی کار خارجی کافی نیست ، بلکه در واقع بایست  با ایجاد انگیزه در نیروی کار  و زمینه سازی تعامل مناسب بین شهروندان دو کشور که به عنوان نیروی کار در یک شرکت حقوقی استخدام می شوند اقدام نمایند.  ایجاد  انگیزه  برگ برنده ای ، برای دستیابی به موفقیت در تجارت است. فارغ از اینکه  در کشور خودتان فعالیت  کنید و یا جهت ثبت شرکت در عراق به بازار پور سود عراق یا هر کشور خارجی دیگر ورود نمایید،   این قاعده یک سان است . ایجاد انگیزه در نیروی  کار امری ساده و مهم تلقّی می شود. اگر خارجی هستید و در خارج از کشور تجارت می کنید ، ممکن است تکنیک هایی که  برای دستیابی به این مهم در موطن خود  به کار می برید در دستیابی به نتیجه کارایی لازم را نداشته باشد ،

کارآفرینان موفق بین المللی و تاجرانی که جهت ثبت شرکت در عراق یا هر کشور دیگری  اراده می کنند باید دارای انعطاف در عقاید و نحوه زیست فرهنگی خود داشته باشند و بتوانند با به کارگیری این خصیصه در فعّالیت تجاری خود در عراق و ایجاد پل ارتباطی میان خود و کارکنان موفّق باشند.

جهت ثبت شرکت در عراق یا ورود به هر کشور خارجی برای فعّالیت تجاری یا هر امر دیگری، موفّقیت به عنوان هدف اولی و اوّلیه تلقّی می گردد. لذا می بایست از ابزارهای مفیدی برای نیل به این هدف والا انتخاب کرد 1. علم به تاریخ ملّت و کشور عراق می تواند ارتباط سازنده ای میان شرکت شما و دولت مردان عراقی و همچنین کارکنان شما در عراق ایجاد نماید! تاریخ یک ملت چیزهای زیادی درباره چگونگی رشد فرهنگ آن جمعیت می گوید!کشور عراق دارای یکی از کهن ترین تاریخ تمدّن بشری است و ارتباط تنگاتنگی با ایرانیان دارد. تجّار باید از این سابقه تاریخی در رشد فعّالیت تجاری و پیدایش فرصت­ها و حل چالش ها استفاده نمایند. کارآفرینان می توانند از این دانش برای تنظیم روش خود هنگام کار در چنین کشورهایی و مواجهه و تجارت با جمعیت محلی استفاده کنند.کشور عراق  دارای تاریخ غنی غرق در ادب  و آموخته های باستانی می باشد. عراقی ها نیز همچون ایرانیان  به تعلقات  مذهبی و دینی خود  اهمیت زیادی می دهند و کارآفرینان و تجّار  بین المللی که به عراق  سفر می کنند یا در عراق  فعّالیت  می کنند ، این مسئله را به خوبی درک می کنند و رویکرد خود را متناسب با آن تطبیق می دهند.. 2-(2) علم به قوانین ، درک آن و داشتن وکیل پایه یک دادگستری مورد وثوق عراقی که دلسوز تجارت شما باشد، یکی از  مهمترین و بدیهی ترین مولفه های موجود است  این شاید مهمترین و بدیهی ترین  نکته ای باشد که هرکس در کشور عراق نسبت به ثبت شرکت در عراق اقدام کرده یا دارای   تجارت موفق (و مشروع) بوده است  به آن اعتراف کرده یا خواهد کرد.. کارآفرین  و تاجر خارجی درک می کند که که کار در یک سرزمین خارجی آن هم فعّالیت تجاری با ثبت شرکت در عراق از جمله امور پیچیده است که نیاز به مشاوره حقوقی مستمر دارد. . در چنین شرایطی برای اطمینان از پایداری ، شناخت ، درک و پیروی دقیق از قانون حاکم  و قوانین ایالتی کردستان عراق  به هر قیمتی و به هر وسیله ای امری  حیاتی است. این دو مولفه به همراه ایجاد انگیزه در کارکنان و یافت شباهت های فرهنگی موجود و تبدیل بحران به فرصت از مهمترین اقدامات اوّلیه برای تجارت در عراق یا ثبت شرکت در عراق می باشد.موکّلین محترم می توانند برای انجام اقداماتی همچن وصول مطالبات در عراق، ثبت شرکت در عراق و شرایط ثبت شرکت در عراق، ثبت برند تجاری در عراق، ثبت علامت تجاری در عراق،  با نماینده  حمورابی العراق  در جمهوری اسلامی از طریق صفحه تماس با ما سایت اقدام فرمایند.  

نظر به تصویب اصلاحیه جدید قانون ثبت شرکت ها سایت دکتر ربیعی سعی دارد تا جهت ارشاد خوانندگان محترم نسبت به بررسی مقررات جدید ناظر بر ثبت شرکت در عراق اقدام نماید!
متقاضیان خارجی یک شرکت با تابعیت عراقی (در اصطلاح شرکت الوطنیه) به ثبت می رسانند. ثبت اینگونه شرکت مساوی است با اخذ امتیازات خاصی که شامل تمام شرکت های عراقی می شود. حق مالکّیت بر ملک غیر منقول در حدود فعالیّت مقتضی شرکت جدید التاسیس و اخذ وام و برخی تسهیلات و معافیت¬های گمرکی واردات از این قبیل امتیازات است که در درازمدت و کوتاه مدّت باعث رشد هرچه بیشتر فعالیّت شرکت می¬گردد. لازم به ذکر است در سال¬های گذشته امکان ثبت شرکت به صورتی که تمام سهام آن متعلّق به افراد خارجی باشد میسّر بود لکن وفق مقرّرات ماده 2 اصلاحیّه قانون جدید ثبت شرکت¬ها در عراق مصوّب 9/9/۲۰۱۹ میلادی ناظر بر ماده 12 قانون شرکت¬ها (شماره 21مصوّب1997)، وجود حداقل یک سهامدار عراقی اعم از شخصیّت حقیقی و حقوقی که ۵۱ درصد سهام متعلّق به اوست از ضروریّات و الزامات قانونی ثبت شرکت و مقرّرات حاکم بر انتقال سهام و سهامداران شرکت می¬باشد . با این مهم که مقررات این قانون عطف به ما سبق نمی شود و صرفا در خصوص شرکت های جدید التاسیس لازم الجرا خواهد بود مگر اینکه شرکت های ثبت شده سابق نسبت به تغییر سهام و سهامداران اقدام نمایند. علی ایحال مطابق مقررات کنونی متقاضیان ثبت شرکت در عراق می¬بایست حداقل یک شریک عراقی که 51 درصد سهام آن متعلق به وی باشد، معرفی نمایند. در رفع این مانع پیشنهاد می¬گردد شرکای غیر عراقی از طریق قراردادهای خصوصی و اخذ ضمانت¬های لازم از حسن همکاری اطمینان حاصل نمایند. ثبت شرکت مستلزم طی پروسه¬های مختلف است. ثبت شرکت¬ها در وزارت بازرگانی عراق و زیرمجموعه¬های آن انجام می¬شود، اولین اقدام انتخاب نام شرکت است که بر حسب تعداد حروف انتخابی و نوع آن هزینه¬های ثبتی آن تعیین می¬گردد. گام بعدی اخذ موافقت های امنیتی است که نهاد مربوط از چندین ارگان استعلامات مربوطه را انجام می-دهد، ضمنا ایجاد تعامل، در این مقطع جهت تسریع پروسه سازنده خواهد بود. سرمایه اوّلیه ثبت شرکت در عراق  سه میلیون دینار است که می¬بایست در احدی از شعب بانک¬های رسمی عراق تودیع و بلوکه گردد و پس از مدّت دو ماه از تاریخ تودیع قابل برداشت می¬باشد. پرداخت مالیات تاسیس شرکت حسب بخشنامه¬ها و قوانین مختلف متغیر است و قیمت زمان تاسیس قانونی شرکت، ملاک محاسبه آن قرار می¬گیرد. مالیات بر درآمد شرکت الوطنیه 15 درصد سود خالص سالیانه است. شرکت جدید التاسیس جهت ثبت نهایی نیازمند یک حسابرس قانونی و به کارگیری یک مشاور حقوقی است که باید به اداره¬ی ثبت شرکت¬ها معرفی گردد و الا ثبت نهایی معلق خواهد ماند. از تاریخ شروع به اقدام پروسه زمانی جهت صدور گواهی اولیه ثبت شرکت حداکثر 3 هفته و تا ۲ ماه تایید اساسنامه و صدور گواهی نهایی ثبت شرکت خواهد بود. من حیث المجموع کلّیه هزینه¬های ثبتی و اجرایی، و اداری و حق الوکاله در خصوص ثبت شرکت از قبال حق الوکاله دریافتی انجام خواهد بود. موکّلین محترم می توانند جهت هرگونه اقدام حقوقی از جمله ثبت شرکت و نمایندگی در عراق، ثبت برند و علامت تجاری بدوا با منشی دکتر ربیعی در جمهوری اسلامی مراتب را اعلام تا مورد بررسی قرار گیرد و سپس جهت عقد قرارداد و اقدامات پیش رو با شخص دکتر ربیعی ارتباط برقرار فرمایند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امکان کپی مطالب وجود ندارد.