جهت حمایت دولت عراق از تولیدات و سرمایه گذاری شما در کشور عراق بهترین روش ثبت برند شرکت است،

اطلاعات پیچیده در خصوص ثبت برند در عراق را فراموش کنید، به شرح ذیل به زبان ساده شرکت حمورابی العراق برای شما تشریح می کند که چگونه می توانید برند خود را در عراق ثبت نمایید

 

کشور عراق، امروز به‌عنوان بی‌نظیرترین فرصت اقتصادی در جهان مطرح می‌باشد این سرزمین 37 میلیون نفری با وسعت 438 هزار کیلومترمربع، دارای دومین ذخایر نفت جهان بوده و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن و راهیابی به آب‌های آزاد و نیز گذر از ویرانی حاصل از سال‌ها جنگ داخلی و خارجی و نیاز وافر و ضروری به تمامی کالاها و خدمات تولیدی جهان بر اهمیت آن افزوده است. به همین علت دولت عراق و مجلس عراق با وضع قوانین جاری نسبت به حمایت از برند در عراق و علامت تجاری در عراق اقدام نموده است.

بدوا در مورد ثبت برند   در عراق مراحل ذیل باید طی گردد:

ثبت برند درعراق

دپارتمان حقوقی حمورابی العراق مستقیما بدون واسطه گری با ارجاع امر به وکلای بزده خود به صورت محلی در عراق اقدام به ثبت برند تجاری در عراق شما خواهد نمود .

این دپارتمان با بیش از 14 سال سابقه فعالیت تجاری درعراق و داشتن رزومه زرین به شرح ذیل مبسوط مراحل دقیق ثبت برند در عراق و ثبت علامت تجاری در عراق می پردازد

ثبت علامت تجاری در کشور عراق به صورت  حضوری با ارائه وکالت نامه رسمی در عراق( وکیل عراقی) انجام شود  و تنها راه ثبت آن حضور شخص متقاضی یا وکیل قانونی آن  در عراق و ارائه اظهارنامه به اداره مربوطه و در صورت موافقت ثبت علامت تجاری در عراق  و حمایت از آن است. .

1.درخواست تستینگ که مطابق این اقدام اولا استعلام می گردد که این برند آیا به ثبت رسیده است و یا خیر و کلیه ی موارد از قبیل کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود استعلام می شود تا از ثبت علامت مشابه جلوگیری گردد. و همچنین از موارد ممنوعه در آن استفاده نگردیده باشد.به طور مثال:استفاده از حروف عامه،نام سازمان های بین المللی،و قص علی هذا

2.درخواست ثبت برند= لازم است متقاضی چه بازرگان چه کارخانه دار صرفا از طریق وکیل دارای پروانه ی به روز وکالت دادگستری ، به نیابت و وکالت از مالک برند به صورت رسمی،اوراق و اسناد را بر اساس قانون:فقره(1)ازماده ی (4)  وماده ی (7) از قوانین ومقررات ثبت برندو اطلاعات تجاری به شماره ی (26) سال 1977 وکلیه ی اوراق لازمه  را به پیوست ارائه نماید، سپس این اوراق بر اساس طبقه بندی  صنفی و مطابق درجه بندی جهانی  ( (nice که مورد تایید می باشد طبقه بندی می گردد و سپس هزینه ای بابت بررسی تقاضا و برند اخذ می گردد. پروسه ی بررسی و طبقه بندی مدارک و وصول موافقیت های اولیه حدود2 هفته الی 2 ماه به طول می انجامد. لازم به ذکر است که    هزینه ی ثبت برند در عراق دارای هزینه های دولتی است    که باید به خزانه ی دولتی واریز گردد.  سپس پس از تاییدات اولیه من باب تستینگ و تایید تقاضای ثبت برند، یک نوبت برند در نشریه آگهی می شود تا اگر حقوق معارضی ایجاد شد ذی نفع بتواند اعتراض خود را به مقامات صالحه ی رسمی برساند. سپس در صورتی که اعتراضی در مدت قانونی واصل نگردید  از تاریخ تقدیم   اظهارنامه ی اولیه مبنی بر تقاضای ثبت برند به مدت 10 سال گواهی ثبت برند صادر، و مورد حمایت قانونگذار عراق قرار می گیرد.ضمنا علامت ثبت شده   فقط در حوزه ی صلاحیت قضایی جمهوری العراق مورد حمایت است و در کشور های دیگر پروسه های فوق مطابق قوانین جاریه در کشور های هدف باید طی گردد.

اقلیم کردستان در این کشور به دلیل  سیاست های کنونی ، دارای استقلال سیاسی و تقنینی است و حتی در زمینه ثبت برند نیز سیستم مجزایی از دولت مرکزی دارد. لذا تجار باید به این نکته توجه داشته باشند که ثبت برند در عراق را بسته به نیاز های تجاری خود هم در دولت مرکزی (بغداد) و هم در اقلیم کردستان انجام دهند.

مدارک لازمه جهت اقدام:

  1. مدارک شرکت گواهی تأسیس شرکت + عقد تأسیس شرکت + مجوز ثبت + اساسنامه که در آن

امکان کپی مطالب وجود ندارد.