وب سایت حمورابی العراق به شرح ذیل به تبیین موضوعاتی

در خصوص ثبت برند  در عراق وعلامت تجاری در عراق می پردازد:

ثبت برند در عراق  یک روش بازاریابی برای شکل گیری فعالیت نام تجاری شما است.جمله ای که ذکر شد صرفا یک  تعریف عمومی  است ، اما موارد بیشتری وجود دارد که در آن تعریف می شود.  ثبت برند در عراق همان چیزی است که تجارت شما برای رقابت در بازاری که مدعیان زیادی وجود دارند و جلب توجه مشتری ایده آل شما به آن نیاز دارید. این همان چیزی است که نخستین مشتریان شما  را به مشتریان مادام العمر تبدیل می کند و مخاطبان بی تفاوت را به مبلغین  برند تجاری شما در عراق  تبدیل می کند. این همان چیزی است که شما برای برجسته کردن ، تأثیرگذاری و ارتقا سطح تجارت خود در عراق  به ان نیاز دارید.

 

به عبارت دیگر ، اگر می خواهید تجارت شما موفقیت آمیز باشد ، موضوع ثبت برند در عراق  بسیار حائز اهمیّت است . اما چرا ، دقیقاً ، ثبت برندتجاری در عراق  اینقدر مهم است؟ چه چیزی در بر دارد؟ و چگونه باید  تجارت خود را به گونه ای ترسیم کرد که تأثیر واقعی بر مخاطبان شما بگذارد؟ وب سایت دکتر احمد ربیعی وکیل پایه یک دادگستری عراق  ، قصد دارد  تبیین نماید  چگونه کسب و کار شما می تواند به  بیشترین سطح از  اهداف خود برسد و  از مزایای خود بهره مند شود.

ثبت برند در عراق به چه معناست؟

برند تجاری از سال 350 میلادی  وجود داشته است و از کلمه brandr به معنی سوختن در زبان باستانی بریتیش گرفته شده است. در دهه 1500 میلادی برند به معنای علامتی بود که گاوداران برای شناسایی گاوهای خود روی دام میسوزاندند.

اما امروزه برند تجاری امری فراتر از یک نشان است. برند می تواند یک پل ارتباطی بین مشتریان و صاحبان شرکت های تجاری ایجاد نماید . برند تجاری دقیقا همان اعتباری است که شرکت شما در برابر مشتریان خود دارد. اعتبار برند تجاری در عراق   منبعث از مجموعه فعّالیت هایی است که برای رشد اعتبار انجام می دهید. در عبارت دقیق تر اینگونه بیان می شود که برند تجاری نشانی است که اعتبار آن وابسته به فعل یا افعال مدیران و کارگران شرکت است.

برند تجاری به شما کمک می کند تا در رقابت با دیگران  متمایز شوید. مهم نیست که چه نوع شرکتی دارید ،با چه صنعتی در آن فعالیت می کنید یا چه نوع مشتری را دنبال می کنید ،اگر در تجارت در عراق فعّال هستید یعنی باید جدی در برابر رقبای خارجی  رقابت کنید. ثبت برند در عراق  به شما کمک می کند راه های متفاوت ، خاص و منحصر به فرد بودن را تعیین کنید.    اگر می خواهید یک برند موفق بسازید ، باید شناخته شوید.  تجارت شما در عراق   باید از طراحی یک لوگو تأثیرگذار ، وب سایت و سایر ملزومات لازمه برخوردار باشد تا بتواند  سبک متمایزی را ایجاد کند و باعث افزایش شناخت برند شما در بازار شود.

از دیگر امتیازات برند تجاری در عراق برقراری ارتباط با مخاطبان شما و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است . موفق ترین مشاغل ،مشاغلی هستند که ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد می کنند. این ارتباط عاطفی همان چیزی است که در  چشم انداز بلند مدّت مشتریان شما را به علاقه مندان همیشگی  برند تجاریتان در عراق تبدیل می کند برند در عراق یا علامت تجاری در عراق با استراتژی های مختلف مارک تجاری (مانند بسته بندی مجلل مرتبط با لوگو انتخابی برند شما در عراق  یا استفاده از روانشناسی رنگ در هنگام طراحی لوگوی خود) می توانند به شما کمک کنند تا  در سطح عمیق تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا مشتریان شما احساس وفاداری به نام تجاری شما پیدا کنند.

ماموریت و ارزش های تجاری شرکت،  پایه و اساس طراحی برند تجاری را تشکیل می دهند.   بیانیه ای کوتاه و مختصر که وضعیت و هدف فعلی سازمان شما را مشخص می کند را در لوگو به نحوی ماهرانه طراحی نمایید. در همین حال ، چشم انداز شرکت شما باید در  ما نحن فیه لوگو به همراه یک تصویر لحظه ای الهام بخش و انگیزشی از آنچه در بلند مدت به دست می آورید ارائه دهد.

حال به شرح ذیل با این مقدّمه  شرایط ثبت برند در عراق را تبیین می نماییم:

مطابق قوانین، ثبت علامت تجاری صرفا از طریق وکیل پایه یک دادگستری دارای مجوّز  فعّالیت در حوزه ثبت برند انجام می­شود لذا لازم است متقاضی یا بازرگان صرفا از طریق وکیل، دارای پروانه به روز وکالت دادگستری اقدام نماید. متعاقب این اقدام می­بایست اوراق و اسناد بر اساس فقره(1)ازماده (4)  وماده (7) از قوانین ومقررات ثبت برندو علامت تجاری به شماره ی (26) مورخ سال 1977 وکلیه ی اوراق لازمه مشتمل بر وکالت اعطائی و فایل تصویر برند را به پیوست ارائه نماید. سپس این اوراق بر اساس طبقه بندی  صنفی جهانی  (nice)  مشخّص می­گردد.  پس از تکمیل این مراحل پروسه تستینگ انجام خواهد شد که مطابق آن جهت جلوگیری از ثبت علامت  تجاری مشابه یا درج عبارات و علامت ممنوعه، اشکال وکلمات، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، متعلقات یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، استعلام می­شود. پس از انجام مرحله تستینگ، مرحله ثبت برند  و پس از آن نیز مرحله  اعلان از طریق نشر آگهی جهت جلوگیری از تضییع حقوق سایرین یا وصول اعتراضات احتمالی به ثبت علامت تجاری انجام خواهد شد.( برای ثبت برند در عراق نیازی به تاسیس دفتر یا ثبت شرکت در عراق نمی­باشد.)

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امکان کپی مطالب وجود ندارد.